marți, 16 octombrie 2012

Cuvântul sculptează


16 Octombrie – Ochiul de sticlă


Un acreditar avea un ochi de sticlă. Era o adevărată operă de artă, de care se simţea de-a dreptul orgolios: era atât de bine făcut încât era foarte greu să-l distingi de ochiul natural.
Într-o zi, veni la dânsul un biet muncitor care trecea printr-o situaţie dificilă. Bancherul avar nu-i împrumută nici un cent măcar.
Muncitorul insistă, insă. În cele din urmă, acreditarul îi spuse:
-Bine, iţi voi oferi ceea ce-mi ceri dacă îmi răspunzi la o întrebare. Eu am un ochi natural şi unul artificial. Dacă ghiceşti din prima care este ochiul de sticlă, iţi dau împrumutul.
-Dreptul – răspunse fără a şovăi muncitorul.
-Într-adevar – spuse avarul, uimit. Însă, spune-mi, cum ai ghicit aşa de repede?
-Foarte uşor. Am văzut că ochiul drept mă privea mai amabil decât stângul. Şi mi-am spus: dreptul trebuie să fie cel artificial.

A privi amabil, a privi cu drag. Această calitate umană, nu de sticlă, îl umanizează pe cel care-l posedă şi-l îmbucură pe cel care astfel se simte privit.
Nu ne-ar fi greu să-i privim cu drag pe ceilalţi, dacă am vedea îi ei fii ai lui Dumnezeu.

Sursa: A vorbi cu Isus de pe www.pastoratie.ro