luni, 14 octombrie 2013

Curajul unui adolescent – eu


            Cred că toți am fost puși în situația de a ne dovedi curajul într-o anumită situație.
            Ai fost vreodată la munte, să escaladezi și să cucerești în final un vârf? Nu contează care vârf ar fi, unul oarecare, te asigur că de acolo ai să vezi altfel lumea, chiar te simți stăpân, cumva. Dar oare vei putea fi stăpân pe tine însuți ca să nu îți dorești să stăpânești peste alții?
Aveam în jur de 14-15 ani când m-am cățărat cu mâinile libere pe primul vârf pe care l-am văzut întâia oară când m-am întâlnit cu această parte a creației; i-am lăsat pe toți în urmă și am alergat fără să mă mai uit înapoi. Urcușul meu a fost instinctiv. Până să realizeze grupul că de fapt lipsesc și sunt plecat în ascensiune, eu dădeam binețe pietrelor ce locuiau cel mai aproape de cer, ajunsesem în vârf… aici am avut răgaz să îmi arunc sufletul și privirea spre toate punctele cardinale; ceea ce se deschidea înaintea inimii mele este greu de relatat: armonie, bucurie, gând de eroism, nebunie, credință etc., toate în aceeași oală.
            Înainte de a mă înălța pentru a sta pe propriile-mi picioare în voia adierii vântului, nu am împlântat un steag ca urmă a trecerii mele, ci sub o piatră am lăsat pe o bucățică de hârtie, un gând, poate va fi fost de folos, dacă nu altora mie sigur. Am coborât la tot mai convingătoarele voci insistente ce veneau de la poale; mirarea și temerea celor de jos era cu atât mai mare știind că nu am experiență (sau minte), nici echipamentul necesar, așadar nu este greu de înțeles că urcușul a fost lesne pe când la coborâș… am trecut prin niște clipe ce și acum îmi sunt încă vii în memorie, dar am trecut.
        A fost un curaj personal ce m-a ajutat ca în viață să urc vârfuri și mai mari și să mă autodepășesc.
            Tu cum ți-ai arătat curajul?

COSMOTE Romania revoluționează telefonia mobilă prin introducerea unui nou portofoliu de abonamente, mai simplu, al cărui fundament este inovația prin simplitate și comunicare nelimitată. Mai multe detalii despre oferta găsești pe free.cosmote.ro, iar despre concurs accesând free.cosmote.ro/bursa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu