luni, 24 martie 2014

Copilăria mea aducea bucurie copilăriei altcuiva...

Îmi aduc aminte ca și cum ar fi azi momentele când eram în liceu și mergeam la, cum îi spuneam noi, „casa de copii”. Acolo, Duminica dimineața, ne întâmpinau fețe vesele că am mai venit o dată cupă ei. Se bucurau nespus să ne vadă și, în timp, fiecare și-a găsit o persoană „specială” cu care apoi mergea spre locurile unde îi duceam. Așa că la mine venea un tânăr, Andrei, blonduț, de vre-o șase-șapte ani care era zâmbitor doar când se uita la mine, în rest era supărat. Am încercat în diverse moduri să îi mențin bucuria, inclusiv să-i scriu poezii, să-i desenez sau să-i dăruiesc o jucărie de pluș. Într-o zi a plecat, unde? Nu știu! Dar a plecat. Așa că o vreme am mers cu ceilalți copii dar fără a avea nici unul care să mă aleagă ca și „special”, „preferat”. Până într-o zi când o copiliță, de șapte ani, cu niște ochi albaștri de te orbeau, cu o față frumos rotunjită și cu zâmbet în obraji, Alina, s-a apropiat și m-a luat, fără nici o vorbă, de mână și de atunci am devenit „preferatul” ei. Așa că de fiecare dată când ne duceam la acel centru de plasament, Alina mă aștepta cuminte, retrasă, mai atipică (așa cum eram și eu) decât ceilalți. Ea se bucura de lucrurile simple, de flori și Soare, vorbea puțin dar înțelept. Cu ea am învățat poezii, am vorbit despre Dumnezeu, ne-am jucat. Apoi și ea a plecat fiind adoptată de niște părinți din străinătate. M-am bucurat de ea însă nu mai știu nimic despre sufletul ei. Sper că este bine...
Anii au trecut și am plecat din localitate pe la „școlile cele înalte” și așa că m-am îndepărtat și de acest obicei bun și frumos. Însă acum, fiind iar acasă, dar deja la o vârstă mai matură, mă întâlnesc iar cu o parte din acești copii câte o oră pe săptămână pentru a ne bucura de prezența noastră împreună și mai ales pentru a învăța ceva nou. Deseori eu am ceva de învățat...

Acești copii au nevoie de iubire, de credință și speranță, au nevoie de noi! În acest sens fundația HHC Romania (O casă și o familie pentru fiecare copil) organizează pe data de 26 martie, ora 19.00, la Ateneul Român, a doua editie a Galei HHC Twin Art care „își propune îmbinarea artelor într-un spectacol unitar, cu un mesaj special: arta, în toate formele ei, vine în sprijinul copiilor dezavantajați” (HHC Romania).  Este cel mai important eveniment public al fundației și are ca scop conștientizarea opiniei publice în legatură cu viața copiilor instituționalizați și problemele lor, precum și atragerea de noi parteneri cu scopul continuarii proiectelor dedicate acestora. Printre artistii editiei din 2014 se numara violonistul Alexandru Tomescu, Cvartetul de coarde Ad Libitum și pianistul Andrei Licaret. Bilete se pot achiziționa de pe bilete.ro și de pe siteul dedicat galei: twinart.hhcromania.org sau https://www.facebook.com/hhcromania unde se pot face și donații. Mai multe informații aici.