miercuri, 22 iulie 2015

Secretul unei rugaciuni bune

De P. Robert McTeigue, S.J

"Părinte, mă înveți cum să mă rog mai bine?" Oamenii mereu sunt surprinși când răspund "Nu", așa că trebuie să ofer o explicație. Eu le spun: "Isus nu a spus niciodată "Rugați-vă mai bine". El nu a spus niciodată "Rugați-vă bine". Nici măcar nu a spus "Rugați-vă des". El a spus să ne rugăm "întotdeauna" " (Luca 18:1).

E greu pentru cineva să găsească acest răspuns satisfăcător. Atâtea suflete sincere și bine-intenționate îl doresc pe Dumnezeu, doresc să-i fie pe plac și știu că rugăciunea este o parte indispensabilă a vieții creștine. Într-un fel sau altul, au înțeles că pentru a  progresa în viața creștină trebuie să "ne rugăm mai bine." Am realizat că de cele mai multe ori, prin "a se ruga mai bine" înțeleg aproape întotdeauna "a învăța cum să facă pentru a se simți bine în rugăciune" (Vedeți cum funcționează "sentimente bune în rugăciune" = "rugăciune bună," iar "lipsa de sentimente bune în rugăciune" = "rugăciune de slabă calitate"). Eu spun tuturor acestor oameni: calitatea rugăciunii unei persoane este strâns legată de fidelitatea lor față de rugăciune. Cu alte cuvinte, rugăciunea este bună atunci când ne împlinim datoria de a ne ruga. (…) A ne ruga bine înseamnă a ne ruga în orice moment, chiar și în cele mai haotice și improbabile.
Traducere: LCP
 
Sursa:aleteia.org