sâmbătă, 5 martie 2011

Ieşind cu o altă femeie



Sotia mea mi-a recomandat sa ies cu o alta femeie.

“- Tu stii ca o iubesti!” – îmi zise intr-o zi, luându-ma prin surprindere. ” – Viata este foarte scurta, dedica-i timp ” …
“- Dar eu te iubesc pe tine “, am protestat.
“- Stiu, dar o iubesti si pe Ea, deasemenea”.
Cealalta femeie pe care sotia mea dorea sa o vizitez era Mama mea, vaduva de niste ani, dar serviciul si copiii mei faceau ca sa o vizitez numai ocazional. In seara asta am sunat-o sa o invit la cina si la film.
“- Ce s-a întâmplat? Esti bine?” m-a întrebat.
Mama mea este tipul de femeie pe care, o chemare seara târziu, noaptea, sau o invitatie surpriza este un indiciu de veste rea.
“- Am crezut ca ar fi placut sa petrec ceva timp cu Tine”, am raspuns, “amândoi, singuri … ce parere ai?”.
Reflectând un moment la asta, zise:
“- Mi-ar place foarte mult”…
Vineri, in timp ce conduceam, dupa serviciu, sa o iau, ma simteam nervos, nervozitatea care precede o întâlnire … Si, pentru Dumnezeu!, când am sosit la casa ei, am vazut ca si Ea era foarte emotionata!
Ma astepta in poarta, îmbracata în vechiul ei palton, îsi încretise parul si îmbracase o rochie cu care sarbatorise ultima aniversare de nunta; fata ei râdea si iradia lumina ca un înger.
“- Le-am spus prietenelor mele ca o sa ies cu fiul meu si au fost foarte emotionate” – îmi povesti urcând in masina.
Am fost la un restaurant nu foarte elegant, dar foarte primitor. Mama mea se sprijini de bratul meu ca si cum era “Prima Doamna a Natiunii”.
Dupa ce ne-am asezat, a trebuit sa-i citesc meniul. Ochii ei vedeau numai literele mari.
Pe la mijlocul listei, mi-am ridicat privirea spre ea, Mama mea, asezata pe partea cealalta a mesei, doar ma privea. Un surâs nostalgic se vedea pe buzele ei.
“- Când erai micut, eu eram cea care iti citea meniul. Iti amintesti?”.
“- Atunci, e momentul sa te relaxezi si sa-mi permiti sa-ti înapoiez favoarea”, am raspuns.
In timpul cinei am avut o conversatie agreabila, nimic extraordinar, doar ne-am pus la zi unul cu viata celuilalt. Am vorbit atâta, ca am pierdut filmul.
“- Voi iesi cu tine altadata, dar numai daca ma lasi sa te invit eu “, spuse mama mea.
Când am dus-o acasa îmi parea rau ca ne desparteam, am sarutat-o, am îmbratisat-o si i-am spus cât o iubesc.
“- Cum a fost întâlnirea?” a vrut sa stie sotia mea când m-am întors in noaptea aceea.
“- Foarte placuta, iti multumesc”, am privit-o recunoscator spunându-i, mult mai mult decât mi-am imaginat”.
Câteva zile mai târziu Mama mea muri de un infarct; totul a fost atât de rapid, ca nu am putut face nimic.
Dupa putin timp am primit un plic de la restaurantul unde cinasem cu Mama. Continea o nota care spunea: “Cina este platita anticipat, eram aproape sigura ca nu voi putea fi aici, oricum am platit pentru tine si sotia ta …., niciodata nu vei putea întelege ce a însemnat noaptea aceea pentru mine …. TE IUBESC! Mama ta.

In acest moment am înteles importanta de a spune la timp ” TE IUBESC” si de a le oferi fiintelor noastre dragi timpul (spatiul) pe care îl merita. Nimic in viata nu este mai important decât Dumnezeu si Familia ta, deci da-le timp pentru ca ei nu pot astepta si aminteste-ti mereu – Dumnezeu iarta, dar Timpul nu iarta si nici nu se poate intoarce niciodata!

Sursa: http://sfantatreimebc.org/pictura/?cat=32&paged=6

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu