sâmbătă, 14 decembrie 2013

Studiu: Oamenii văd moartea diferit, în funcție de rasă și religie

„Trăim într-o lume foarte diferită față de acum 100 de ani. Ideea că există o casă în care se nasc oamenii și apoi mor a dispărut în mare măsură. Aceasta afectează modul în care trăim și modul în care murim" , a spus Masci, un cercetător american, comentând un sondaj recent care evidențiază atitudini surprinzătoare cu privire la moarte, diferite de cele pe care societatea le-a avut până acum.

Foto: waai.netÎn anul 1990, 15% din adulții din SUA afirmau că medicii ar trebui să facă tot ce este posibil pentru un pacient, chiar și în fața unei boli incurabile. Acest număr aproape s-a dublat în ultimii 20 de ani, în condițiile în care 31% susțin acum acest punct de vedere, potrivit unui raport publicat recent de Pew Research Center's Religion & Public Life Project și comentat de către Huffington Post.

„Nu știm cu adevărat de ce există o dublare a cifrelor în această privință", a spus autorul studiului Pew, Cary Funk, care consideră că schimbarea este „surprinzătoare". „Când vine vorba de tine, s-ar putea să te agăți mai mult de orice circumstanță pe măsură ce te confrunți cu realitatea propriei condiții", a spus Funk . Aceasta se datorează faptului că medicii „oferă întotdeauna cu atât mai multă speranță, cu cât se administrează mai mult tratament . Nu știi ce posibilități sunt", a concluzionat Funk pe marginea schimbărilor cu privire la atitudinea față de moarte.

Sondajul relevă un decalaj semnificativ în funcție de religie, rasă și origine etnică în privința reacțiilor pe care oamenii le-ar avea în cazul în care ar suferi de o boală incurabilă. Astfel, mai mult de șase din 10 evanghelici albi, dar și catolici și oameni fără o identitate religioasă ar solicita medicilor să oprească tratamentul și să fie lăsați să moară, dacă nu există nicio speranță de îmbunătățire. Însă protestanții albi din confesiunile principale ar solicita oprirea tratamentului în proporție de 72%.

În schimb, majoritatea protestanților negri (61%) și a hispanicilor ( 57%) afirmă că ar dori ca medicii de să facă tot posibilul pentru a le salva viața lor.

În ceea ce privește pregătirea pentru asemenea momente anterioare morții, numai 37% dintre adulți spun că s-au gândit profund în această privință. De asemenea,doar 35% și-au exprimat punctul de vedere în scris, fie informal sau în documente legale, cum ar fi un testament, iar alți 27% afirmă că au vorbit despre opiniile lor cu cineva.

Pe de altă parte, același sondaj relevă faptul că oamenii resimt teama de a fi dependenți fizic de o persoană sănătoasă aproape la fel de mult ca teama de durere. O majoritate (57%) afirmă că ar prefera mai degrabă să moară în cazul în care ar trebui să suporte o mare durere provocată de o boală incurabilă. Aproape la fel de multe persoane (52%) ar prefera același lucru în cazul în care boala ar genera o „totală dependență" de la alții pentru îngrijirea lor.

Confruntați cu o asemenea temere, o parte dintre persoanele intervievate consideră că în anumite circumstanțe oricine are un „drept moral" să se sinucidă . Astfel, cele mai multe persoane(62%) percep această posibilitate ca pe un drept în cazul în care cineva se confruntă cu o mare suferință, 56% în cazul în care cineva are o boală incurabilă, 38% dacă viața a devenit o povară pentru pacient și 32 % ar percepe sinuciderea ca un drept în cazul în care suferința lor ar deveni o povară extrem de grea pentru familia lui.

Cercetătorul David Masci observă că în privința opiniilor referitoare la moartea asistată apare un paradox. Astfel, într-un raport care însoțește studiul , Masci a constatat că 14 din 16 confesiuni religioase care au constituit obiectul sondajului învață că sinuciderea, fie că este asistată sau nu, precum și eutanasia sunt împotriva învățăturii credinței lor. Cu toate acestea, aproape jumătate (47%) dintre adulții din SUA sunt de acord cu existența unor legi care permit moartea asistată.

În opinia lui Masci, explicația acestei situații constă în faptul că „doar pentru că cineva se identifică cu un anumit cult religios, nu înseamnă că ei și cunosc învățătura acestuia, iar dacă o cunosc nu înseamnă că au și păstrat-o în propriile lor opinii". De asemenea, cercetătorul american a menționat că opiniile individuale sunt în principal modelate de dinamica familiei, de noile tehnologii medicale și de modul în care societatea percepe autonomia personală.

Papa Francisc: Internetul trebuie folosit pentru a da “motive reale de speranţă”

Papa Francisc s-a întâlnit astăzi cu participanţii la a 26-a adunare plenară a Consiliului Pontifical pentru Laici, reunit sub tema “Proclamarea lui Cristos în era digitală”. Sfântul Părinte a spus că dezvoltarea şi creşterea internetului ridică provocări despre relaţia dintre credinţă şi cultură. Privind înapoi la primele secole de creştinism, a amintit de întâlnirea creştinilor cu “extraordinara moştenire” a culturii greceşti. “În faţa filosofiilor de mare profunzime şi a metodelor educaţionale de mare valoare, deşi conţinând elemente păgâne, Părinţii Bisericii nu au ales să le respingă, dar nici nu s-au compromis cu idei contrare credinţei. În schimb au învăţat să recunoască şi să asimileze aceste concepte înalte şi să le transforme în lumina Cuvântului lui Dumnezeu, implementând de fapt ceea ce cere Sf. Paul: încercaţi toate şi păstraţi ceea ce este bun.”
Acestea se aplică şi internetului, a explicat Pontiful. “Trebuie să încercaţi totul, ştiind că sigur veţi găsi falsităţi, iluzii şi capcane periculoase ce trebuie evitate. Dar, călăuziţi de Duhul Sfânt, vom descoperi şi oportunităţi valoroase de a conduce oamenii la faţa luminoasă a Domnului. Printre posibilităţile oferite de comunicaţiile digitale, cea mai importantă este proclamarea Evangheliei.” Nu ajunge dobândirea abilităţilor tehnice, a continuat Papa Francisc, oricât de importantă ar fi acestea. Şi a adăugat: internetul trebuie folosit pentru a ajunge la persoanele “adesea rănite sau pierdute”, pentru a le oferi “motive reale de speranţă”. “Vestirea Evangheliei cere relaţii umane autentice şi conduce pe drumul spre o întâlnire personală cu Domnul. De aceea internetul nu este suficient; tehnologia nu este suficientă.”
A explică că “aceasta nu înseamnă că prezenţa Bisericii în online este inutilă; dimpotrivă, este esenţial să fim prezenţi, mereu în stilul evanghelic, în ceea ce, în special pentru tineri, a devenit un fel de mediu de viaţă; pentru a trezi întrebările inimii despre sensul existenţei; şi pentru a arăta calea ce duce spre El, care este răspunsul, Milostivirea divină întrupată, Domnul Isus.” Consiliul Pontifical pentru Laici a avut adunarea plenară între 5 şi 7 decembrie.

Mulțumesc pentru că exiști!

Cu siguranță că în viață trebuie să cunoaștem trei cuvinte puternice și semnificația lor: Te rog!, Te iubesc!, Îți mulțumesc! Dar astăzi vom rămâne la cel din urmă.
De ce trebuie să ne aducem aminte să mulțumim? Pentru că acest lucru ne ajută în evoluția noastră și mai ales că acest „mulțumesc” este motivat de ceva.
În viață cred că trebuie să le mulțumim multora, plecând de la părinții noștri până la profesorii și fiecărei persoane care într-un fel sau altul și-au adus aportul la bucuria și îmbunătățirea vieții noastre.


Astăzi vreau să-i mulțumesc soției mele Aurelia, care pe lângă faptul că m-a ales de soț fiindcă mă iubește, mă mai și acceptă așa cum sunt, cu toate defectele și calitățile mele. Este greu să găsești pe cineva care să îți respecte identitatea iar eu chiar sunt un dificil... din păcate. Dar mereu este loc de mai bine.
Astăzi îi spun un mare MULȚUMESC!, pentru că îmi este alături și mă bucură cu prezența ei, pentru că mi-a dat tot ajutorul ei mereu, pentru copilașul nostru drăguț și inteligent și mai ales pentru că face ca fiecare zi să-mi fie o sărbătoare a fericirii.
Mulțumesc pentru că exiști în viața mea!
 
Tu, dragă cititor/cititoare, cui i-ai mulțumi? Aștept link către gândurile tale sau un comm.



Leacurile băbești, un pericol public

Un copil de trei săptămâni din Constanţa a ajuns la spital cu arsuri pe tot corpul, după ce mama lui l-a înfăşurat într-un prosop cu oţet pentru a-i scădea temperatura. Un caz de acest gen ridică semne de întrebare cu privire la utilizarea unor practici terapeutice neștiințifice și a motivațiilor pentru care încă se face uz de practici perpetuate de-a lungul secolelor.

Foto: blogangiul.blogspot.comPediatrii îi sfătuiesc pe părinţi să evite să folosească leacuri băbeşti mai ales în cazul copiilor atât de mici. Deși în România nu avem o situație statistică care să exprime procentual care este proporția de populație care apelează la leacuri băbești pentru a trata diferite afecțiuni, este un fapt știut că o asemenea practică este utilizată.

Televiziunile care au preluat știrea despre incidentul de la Constanța sugerează și alte cazuri de tratamente neștiințifice utilizate la scară largă în societatea românească. Spre exemplu, bătrânii mai spun că arsurile de piele se pot trata cu frunze de varză murată sau gălbenuş de ou, deși medicii atrag atenţia că asemenea leacuri pot provoca infecţii grave. O altă practică uzuală este tratarea durerilor de urechi cu picături de ulei încins. Cadrele medicale avertizează însă că această metodă poate să ducă la spargerea timpanului urechii.

De ce acest gen de practici sunt împământenite în societatea românească? Adevărul este că ele au o istorie lungă, chiar dacă efectele benefice nu sunt confirmate din punct de vedere științific. Timp de secole, pe lângă medicii recunoscuţi de drept, medicina era practicată de mai multe categorii de profesionişti printre care se numărau: bărbierii, moaşele, duhovnicii, babele sau vrăjitoarele, conform descoperă.ro. Interesant este faptul că în folclorul românesc s-a impus termenul de vrac, acesta fiind un personaj bizar, care de cele mai multe ori este prezentat ca un vrăjitor atotcunoscător şi care foloseşte farmece, descântece şi alte metode magice de a vindeca.

Tendința de ignorare a practicilor medicale consacrate și de orientare spre practici alternative nu este nouă. Despre părerea pe care o aveau oamenii de rând referitor la știința medicală informează Anton Maria Del Chiaro, secretarul domnitorului Constantin Brâncoveanu, care în secolul al XVII-lea constata că „valahii, mai ales femeile, pretind a cunoaşte leacuri medicale mai simple şi mai practice pentru vindecare bolnavilor, care mor, cred ei, numai în urma intervenţiei medicilor", conform Historia.

Menținerea unor asemenea atitudini până în prezent se pot datora contextului socio-economic în care trăiește un individ sau culturii de care aparține. Astfel, în zonele in care obiceiurile tradiționale și ritualurile religioase sunt mult mai prezente în viața societății, imaginea vindecătorului o va purta baba care oferă leacuri, susține Jurnalul.ro. „Evident ca aceste leacuri sunt folosite mai des în mediul rural. Important este momentul și contextul în care persoana în cauză apelează la leacul băbesc: poate sa fie vorba de o boală gravă, care afectează sănătatea fizică și psihică a individului sau putem vorbi de un obicei preluat din familie", explică psihologul Diana Ilinca, citată de același cotidian.

Chiar dacă progresul științific este de necontestat, acesta nu a reușit întotdeauna să surclaseze leacul băbesc, asimilat de multe ori cu tratamentul naturist. Poate că nu întâmplător românii sunt mai puţin interesaţi de dezvoltările din ştiinţă. În timp ce 40% dintre europeni se consideră informaţi privind dezvoltările de ştiinţă şi tehnologie, iar 53% se declară interesaţi, românii se consideră informaţi doar în proporţie de 25% şi 37% declară că sunt interesaţi. 

Bucurii peste bucurii!

Bucuria este mai mare când este îmbogățită cu alte bucurii. Iar acum că tot se apropie Crăciunul, cred că este vremea să renunțăm la toate gândurile noastre negative, la problemele zilnice și să căutăm să ne relaxăm.
Unde te uiți în jur sunt numai luminițe ca o invitație la ieșirea din bezna supărărilor pentru a respira bucuria.
Afară ninge și zăpada ne invită să ne răcorim sufletul, să devenim mai curați să să ne purtăm cu răceală față de ispita de a cădea în supărări.
Magazinele sunt împodobite și te invită să le calci pragul, să faci cumpărături frumoase, amintiri ale anului 2013 pe care să le dăruiești celor dragi. Nu uita să iei câteva în plus pentru cei pe care, din diverse motive, i-ai uitat acuși. Dar, da un om bun ce vrei să te arăți și mai ales pentru că vrei să intri în Noul An cu o nouă perspectivă asupra vieții, ia un mic cadou și pentru un necunoscut, un om pe care îl întâlnești în calea ta și care vezi că nu are nimic, nici măcar un acoperământ deasupra capului. Fii bun și bunătatea te va înconjura. Fă o bucurie și bucuria te va învălui. Să fim mai buni pentru o lume mai bună.
Și pentru că nimic nu este întâmplător, cu cât cheltuiești mai mult pentru cei dragi, cu atât vei fi mai răsplătit. Da, pentru că cei de la Piraeus Bank Romania cu ajutorul cardurilor de credit Piraeus Visa Exclusive Gold și Piraeus Visa vei primi 3% înapoi din valoarea cumpărăturilor făcute până la data de 31 ianuarie (2014), indiferent de locul de unde se fac cumpărăturile (în țară sau în străinătate). Dacă esti curios să știi mai multe, om bun, apasă aici.
 
 

 
Pentru cei interesați, pot găsi mai multe informații și pe cardulcupromotii.ro.
Și dacă asta nu îți este îndeajuns, poți încerca să câștigi și un premiu (apasă pe imagine).
 
http://cardulcupromotii.ro/?utm_expid=79379321-0.tHclwxhTTuuIloFrweMgqg.0
Mult succes și spor la cumpărături!

Postul Crăciunului: a V-a meditaţie a pr. Gabriel Buboi, rectorul Colegiului Pontifical "Pio Romeno"


â
Evanghelia proclamată în cea de a 28-a Duminică După Rusalii (Luca 14,16-24 - "Pilda celor poftiţi la cină") ne înfăţişează un om care doreşte să facă un ospăţ la care îşi invită prietenii, dar invitaţii încep să refuze unul după altul participarea la ospăţ.

În perioada de pregătire la sărbătoarea Naşterii Domnului, această pagină a Evangheliei este un semnal de atragere a atenţiei pentru toţi creştinii: Domnul ne invită pe fiecare dintre noi să participăm la ospăţul bucuriei, mai mult, el însuşi vine la noi. Când a fost chemat la ospăţul de nuntă de la Cana (foto), Fiul lui Dumnezeu a răspuns invitaţiei primită de la oameni. Noi, cum îi vom răspunde?

Aici, a V-a meditaţie din Postul Crăciunului: RealAudioMP3

Sataniştii vor să construiască o statuie lângă „Cele Zece Porunci”

Reprezentanţii Templului satanic din New York au solicitat Capitoliului din Oklahoma donarea unei pentagrame inversate sau o statuie cu un design similar şi expunerea ei lângă un monument ce simbolizează Cele Zece Porunci, aflat pe gazonul din faţa clădirii oficiale.

templu_satanic (Foto: asouthernlifeinscandaloustimes.blogspot.com)Cererea este o reacţie faţă de ridicarea monumentului creştin în 2012, care simboliează „originile iudeo-creştine ale statului Oklahoma". Sataniştii consideră că monumentul nu îi reprezintă pe toţi locuitorii statului. „Noi credem că toate monumentele ar trebui să îndeplineacă criteriul bunului-gust şi să repecte standardele comunităţii. Propunerea noastră, care este un omagiu adus lui Satana, va îndeplini cu siguranţă aceste cerinţe", a declarat Lucien Greaves, purtător de cuvânt al templului.

Nici ridicarea monumentului creştin nu reprezintă o măsură constituţională, întrucât Statele Unite nu au o religie oficială şi garantarea libertăţii şi exprimării religioase fac ca cererea cu privire la monumentul satanist să nu poată respinsă doar pe temeiul religiei în sine.