1 Martie – Pedagogi sau palavragii?
Răspunsul elevului: 6 + 7 = 18.
Comentariu de evaluare:
1. Caligrafia numărului şase este total corectă.
2. Acelaşi lucru se poate spune şi despre cifra şapte.
3. Semnul plus ne spune că este vorba de o adunare.
4. În privinţa rezultatului vedem că unu este corect. Al doilea număr, efectiv nu este opt. Ei bine, dacă îl tăiem în două de sus în jos, observăm că elevul a scris doi de trei simetrici. Îl alegem pe cel bun, pentru că vedem că intenţia lui a fost bună.
Evaluare: Ansamblul acestor observaţii scoate în evidenţă faptul că:
a) Atitudinea elevului este pozitivă (a încercat).
b) Procedeele sunt corecte (elementele sunt ordonate corect).
c) A greşit în ceea ce priveşte conceptele în mod parţial, într-unul din cele şase elemente care formează exerciţiul. Asta înseamnă foarte bine.
În consecinţă: „Bine” şi „Progresează în mod corespunzător”.
„A învăţa prin joc”. Ce mare invenţie!
Părinţi şi profesori: Scutiţi-i pe copiii voştri de orice fel de eforturi! Destule eforturi vor avea de făcut atunci când vor fi mari.
Partea rea e că nu vor şti să le facă, pentru că nu i-aţi învăţat să se sforţeze, să se străduiască atunci când erau copii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu