La sfârșitul experimentului, participanții au fost expuși unui număr de peste 1.000 de mesaje care promovau viciul. Rezultatele au arătat că vizualizarea unei singure reclame la țigări a crescut dorința de a fuma cu 22%. Pofta a persistat la o intensitate mare timp de o săptămână, chiar dacă intenția de a fuma născută în urma expunerii la mesajele pro-umat s-a diminuat treptat în acest interval de șapte zile.
„Am fost surprinși de durata îndelungată a influenței mesajelor profumat. Rezultatele sugerează că mesajele media pozitive legate de fumat ar putea influența comportamentul, chiar dacă oportunitățile de a fuma apar rar", a declarat coautorul studiului, psihologul Steven Martino.
Statisticile enunțate de cercetători arată că rata fumatului în rândul tinerilor cu vârste între 18 și 25 de ani este cu 50% mai mare decât a fumătorilor de peste 26 de ani, ori a adolescenților aflați în ultimul an de liceu.
În ciuda faptului că reclamele la produsele pe bază de tutun au fost interzise atât la radio, cât și la TV, mesajele care promovează fumatul pot fi regăsite atât în magazine sau benzinării, cât și pe internet, în presă ori în unele filme.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu