luni, 24 martie 2014

Copii, cel mai mare bun al omenirii

Zilnic văd pe stradă copii cerșind, care nu au o casă a lor, care se îngrijesc doar pentru a supraviețui, pentru a mai trece o zi. Cei mai „norocoși” ajung într-un centru de plasament de unde ar putea apoi pleca într-o familie. Mi se pare o idee foarte bună acum cu casele de tip familial în care acești copii, abandonați de părinți, totuși au parte de niște părinți adoptivi. Le este greu tuturor dar nu imposibil.
Îmi amintec cum în adolescență vroiam să fac veba pentru acești copii ai străzii. Văzând că nici măcar la școală nu merg, că sunt marginalizați și mai ales că sunt impinși mereu de la spate de părinți sau „tutori” să meargă să cerșească, am încercat să fac ceva pentru ei.
În acest sens am început să caut ajutoare, sponsori care să îmi asigure cele necesare pentru ei. Am bătut la multe uși ca la final să fac un calcul: aveam haine, mâncare, băuturi, jucării și... bani. Așa că am început următoarea campanie, să împart cerșetorilor și copiilor defavorizați niște bilețele pe care am scris data și locul unde ne vom întâlni (unii nu știau să citească așa că le-am citit eu, însă aveau o memorie formidabilă). Locul stabilit era un parc destul de mare, ora 16. Au venit mai repede! Am început să ne strângem, să vorbim și la un moment dat au început să apară din toate părțile adulți. I-am întrebat ce este cu ei și mi-au comunicat că sunt părinții, prietenii etc., ai copiilor, că au auzit că vine cineva (adică eu!) să le dăruiască multe cadouri așa că au veni și ei... cu sacii. La propiriu, aveau saci în mână! Le-am explicat că tot ceea ce am este doar pentru copii, dar nu au înțeles așa că a trebuit să chem poliția pentru a-i risipi. Până la urmă am rămas doar cu ei și astfel am continuat întâlnirea și viitoarele întâlniri (căci au fost mai multe) și împreună am cântat, am jucat diverse jocuri (mai ales fotbal) și eu eram văzut ca un carahios (să nu spun nebun) că am făcut acest lucru. Dar a meritat; am învățat multe de la ei...


Acești copii au nevoie de iubire, de credință și speranță, au nevoie de noi! În acest sens fundația HHC Romania (O casă și o familie pentru fiecare copil) organizează pe data de 26 martie, ora 19.00, la Ateneul Român, a doua editie a Galei HHC Twin Art care „își propune îmbinarea artelor într-un spectacol unitar, cu un mesaj special: arta, în toate formele ei, vine în sprijinul copiilor dezavantajați” (HHC Romania).  Este cel mai important eveniment public al fundației și are ca scop conștientizarea opiniei publice în legatură cu viața copiilor instituționalizați și problemele lor, precum și atragerea de noi parteneri cu scopul continuarii proiectelor dedicate acestora. Printre artistii editiei din 2014 se numara violonistul Alexandru Tomescu, Cvartetul de coarde Ad Libitum și pianistul Andrei Licaret. Bilete se pot achiziționa de pe bilete.ro și de pe siteul dedicat galei: twinart.hhcromania.org sau https://www.facebook.com/hhcromania unde se pot face și donații. Mai multe informații aici.