Sunt mereu impresionat de știrile care fac referire la muzica clasică. Faptul că mă inspiră atât de mult în ceea ce realizez, mă face să o văd ca fiind singura de calitate. Iar în aceste zile am înțeles că Zoli TÓTH, fondatorul şi liderul trupei SISTEM, a pregătit un concert cu
totul special în ţara noastră. A luat muzica lui Bach, i-a adăugat percuţie la puterea n,
câteva proiecţii 3D, vioară şi violoncel şi tot ce-a învăţat el în
ShowBiz, iar pe toate le-a pus într-o singură reprezentaţie. Cred că orice meloman ar face orice să ajungă la un astfel de concert. Intrând pe pagina lui oficială (http://www.zolitoth.ro), am ăsit o descriere ce o reprouc mai jos:
Dacă v-aţi întrebat cine sunt colegii mei din Zoli Toth Project, a venit momentul să vi-i prezint: Amalia Gîscă – vioară, Flaminia Nastai – violoncel şi Bogdan Pop – percuţie.
Evident, şi subsemnatul, doar suntem un quartet. Împreună am pornit
prin ţară cu turneul Bach in ShowBiz, un proiect muzical fusion în care
am combinat muzica clasică şi ceea ce am învăţat în showbiz în ultimii
15 ani. Bach in ShowBiz înseamnă muzică de Bach + percuţie + proiecţii 3D marca ”Les Ateliers Nomad”+ vioară şi violoncel + show.
Amalia Gîscă este absolventă a Universităţii de
Arte “George Enescu” din Iaşi. A studiat şi în Germania, la Würzburg, şi
este câştigătoarea mai multor premii naţionale şi internaţionale. A
participat la numeroase festivaluri în ţară şi peste graniţe şi a
colaborat cu artişti renumiţi precum Horia Andreescu, Sabin Păutza,
Michele Santorsola etc.
Flaminia Nastai este absolventă a Academiei de
Muzică “Gheorghe Dima” din Cluj – aici am terminat şi eu studiile
muzicale, dar mult înaintea ei. A susţinut un număr important de
concerte şi recitaluri, atât în România, cât şi în străinătate.
A participat la numeroase cursuri de măiestrie şi evenimente dedicate
tinerilor muzicieni şi este solicitată să evolueze alături de orchestre
importante precum Filarmonica “George Enescu” sau Orchestra Naţională
Radio.
Bogdan Pop s-a perfecţionat în arta interpretativă
chiar sub îndrumarea mea, când am fost profesor şi m-am bucurat să ne
regăsim cu această ocazie. A colaborat şi continuă să colaboreze cu
majoritatea orchestrelor din România, dar este invitat şi de ansambluri
străine, precum Royal Philharmonic Orchestra din Londra. Repertoriul său
transcende zona clasică, Bogdan abordând şi jazz-ul sau muzica fusion.
Miercuri, 30 aprilie, am susţinut primul concert Bach in ShowBiz în această formulă la Ploieşti. După sute de ore de repetiţii în studio şi o apariţie pe scena Ateneului Român în cadrul Galei Twin Art organizate
de Hope and Homes for Children România, vă pot spune că am sunat
perfect împreună. Nu că m-aş fi îndoit vreo clipă de asta. Vă aştept să ne auziţi şi vedeţi la următoarele concerte din cadrul turneului Bach in ShowBiz!
Foto: Andreea Retinschi / www.delirium.ro
Pentru cei interesați,
Turneul
național „Bach in ShowBiz” - Johann Sebastian BACH reinventat în
cel mai ritmat spectacol multimedia
Program
turneu:
30 aprilie – Ploieşti – Filarmonica Paul
Constantinescu, ora 19.00
4 mai – Craiova – Filarmonica Oltenia, ora 19.00
5 mai – Timişoara – Filarmonica Banatul, ora 19.00
9 mai – Oradea – Filarmonica de Stat, ora 19.00
10 mai – Satu Mare – Filarmonica Dinu Lipatti, ora
19.00
11 mai – Cluj-Napoca – Colegiul Academic, ora 19.00
16 mai – Piteşti – Casa de Cultură a Sindicatelor,
ora 19.00
23 mai – Braşov – Sala Patria, ora 19.00
24 mai – Târgu Mureş – Palatul Culturii, ora 19.00
25 mai – Sibiu – Sala Thalia, ora 19.00
26 mai – Deva – Teatrul de Artă, ora 19.00
5 iunie – Bucureşti – Sala Radio, ora 19.00
Vezi și
Iară mai jos și participarea mea la o conferință de presă la care au participat Zoli și un roboțel ce are o parte din creerul lui Bach.
Eu: Domnule... Bach... vă pot spune așa?!?
Bach: Deși nu sunt în persoană și o reprezentare a mea, da, puteți să-mi spuneți așa. Sunt conștient de faptul că doar ceerul meu se află în acest robot dar mă bucur că pot fi astăzi aici cu voi.
Eu: Așdar, permiteți-mi să vă întreb: De cât timp cunoașteți inițiativa domnului Zoli?
Bach: De câteva decenii... să mă explicitez. În 1957 când a fost construit acest robot, am stat pentru o lungă durată de timp ascuns de lume, iar acolo am tot stat și frământat gânduri. Mi-am dorit să găsesc pe cineva care să-mi poată aduce în actualitate muzica, să aibă talent și mai ales să fie implicat trup și suflet în acest proiect. Când l-am văzut și auzit pe Zoli întâia oară el era doar un puști, dar am văzut potențialul în el și am crezut cu toată forța ce mi-a mai rămas că el este ALESUL! Așa că a trebuit să mai aștept ceva vreme și apoi să-l conving să facem asta.
Eu: Interesant și, chiar dacă sunt curios cum este să trăiești într-un trup metalic, mă abțin și doresc să vorbesc cu domnul Zoli. Domnule, când l-ați întâlnit întâia oară pe domnul Bach?
Zoli: Îl cunoșteam dinainte de a ne fi întâlnit fizic, dacă putem să-i spunem așa... pentru că îi ascultam muzica. Mă fascina misterul ce abunda compozițiile lui și am trăit mereu cu senzația că îl cunosc. Când ne-am întâlnit acum câțiva ani, nu credeam niciodată că vom reuși să punem în scenă un asfel de specacol. Atunci nu ne permitea nici tehnologia și mai ales bugetul, dar acum suntem pregătiți pentru ce este mai interesant. Ănsă vă las în suspans și vă aștept să fiți alături de noi!
Eu: Cred că cel mai bine este să avem răbdare și să vedem ceea ce este cu adevărat special. Credeți că va fi în zadar efortul dumneavoastră, domule Zoli?
Zoli: Eu plec de la premisa că nu trebuie să-l uităm pe Bach, ar fi o mare tragedie pentru omenirea dacă un astfel de nume ar dispărea. Oamenii încă nu înțeleg faptul un geniu ca Bach, Beethoven sau Mozart au lăsat o moștenire inestimabilă și că datorită lor s-au realizat multe schimbări în lume și că ei au fost promotorii pentru ceea ce avem astăzi. Însă m-aș lungi prea mult și cred că este suficient să înțelegem că astfel de nume nu pot fi lăsate să piară!
Eu: Vă mulțumesc pentru timpul acordat și, sper, să ne vedem la marele spectacol. Succes!
Bach și Zoli: Și noi îți mulțumim. Poftim un bilet...