marți, 12 aprilie 2011

Si copilul strazii este chip al lui Dumnezeu

"Adevarat zic voua, intrucat ati facut unuia dintr-acesti frati ai Mei, prea mici, Mie Mi-ati facut" (Matei 25, 40)

Il simt uneori pe Dumnezeu asemenea unui micut cersetor neajutorat... Oare n-a spus Hristos ca Se identifica cu acestia mai mici ai Lui? El e mereu in cautarea noastra, iar noi suntem intr-o permanenta fuga de El. Ii vad Preacuratul Chip in chipul copilasului cersetor ce-si face veacul pe langa Colegiul unde predau... Cum vede un om mai bine imbracat alearga dupa el si nu-l slabeste pana nu primeste un banut. Uneori i se spune transant: "n-am bani", sau "n-am schimbat", dar tot insista doar, doar vei gasi o moneda ratacita prin buzunar. El nu te crede rau sau nemilostiv, el crede in tine, crede ca-i vei da ceva. El stie ca esti bun. Si ti se rupe inima pentru micul cersetor si pentru Dumnezeul nostru...

Dumnezeu vorbeste neincetat inimii noastre. Si parca spune: "tu ai uitat ca Eu din iubire am murit pentru tine... dar, hai te rog, primeste-ma si pe Mine in viata ta, da-mi voie sa-Mi plec capul pe inima ta...". Zilnic Dumnezeu cerseste iubirea noastra, asa cum micutii cersetori ne cer un banut. Si nu Se supara pe noi daca nu-L primim azi; incearca si in urmatoarea zi... De ce o fi El atat de insistent? Pentru ca stie ca nicaieri nu va gasi omul odihna decat in unirea cu El. Dumnezeu are o comoara fara pret, neasemuita, si vrea s-o dea celor ce se opresc din drum, ce-si intorc privirile spre El si vor sa petreaca cu El... Aceasta comoara este Raiul. Si micul cersetor are ceva extraordinar sa ne ofere... paradoxal, tot Raiul, caci eu ii intind lui o doar paine, iar el o marturie catre Tatal Ceresc. El imi da sansa mantuirii, el s-a saturat cu painea data, iar eu pot castiga Raiul cu ea. Ce schimb!!!... Nu pare a fi echitabil, dar este intrucatva, pentru ca nu dai doar painea, dai si dragoste si prin dragoste cobori Cerul tot in inima ta. Nu painea data te mantuieste, ci dragostea fata de cel in nevoi... "Darul nu dupa marime, ci dupa dragoste se pretuieste", spune un proverb.

Se castiga simplu Raiul? Am intrebat si eu in dreapta si-n stanga... unii m-au speriat, altii mi-au dat speranta prin cuvantul lor.

Si cand Il auzim pe Domnul strigandu-ne si inima noastra raspunde, omul se tanguieste pentru toate clipele pe care le-a petrecut fara El. Asa se intampla si cu crestinii milostivi care atunci cand dau o paine micului cersetor spun poate in sinea lor: "Multumesc, micutule, pentru ca te-ai milostivit de mine si ai primit painica mea...Tu stii ce drag imi esti...".

Azi este si ziua lui[155], nu numai a copiilor generatiei McDonald's! Daca l-am uitat, sa ne amintim macar acum de el. Pruncul Hristos ne asteapta...

Daca ne cautam reciproc, cum sa nu ne gasim? Daca alergam unul in intampinarea altuia, cum sa nu se bucure inimile noastre? Iar daca e iubire intre noi, cum sa ne despartim?


[155] Articolul a aparut in preajma zilei de 1 iunie.

Sursa: http://www.laurentiudumitru.ro/carti.php?id=1&cap=31

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu