luni, 1 august 2011

„Cuvântul sculptează" - recenzie

„Cuvântul sculptează", așa se numeste cea mai recentă carte scrisă de Ciprian Vestemean. Este alcătuită din 15 capitole, pe care, parcurgându-le, vom învăța cum să ne desăvârșim spiritual, devenind astfel plăcuți lui Dumnezeu. Astfel, autorul ne adresează direct „o mică invitație" la sfințenie, fiind gata să ne lamurească multe dintre întrebările pe care ni le pune cu privire la divinitate.

În al II-lea capitol ne vorbește despre descoperirile importante ale cercetătorilor care ne-au făcut viața mai ușoară, însă, datorită acestei spectaculoase evoluții, omul s-ar putea să devina „un robot" sau o „unealta nefolositoare" în comparație cu invențiile briliante. Extratereștrii, dacă într-adevăr or fi existând, ne ridică multe semne de întrebare cu privire la inteligența lor sau modul în care ne privesc. Oare ce s-ar întâmpla dacă ar fi mai inteligenți decât noi? Ar putea să ne folosească precum pe niște roboți? Astfel de întrebări inundă mintea umană și unii deja se tem de astfel de ființe inteligente.

Din capitolul patru: „Elixirul bunătății" învățăm să lăsăm egoismul la o parte, să ne ajutăm aproapele, să facem lucruri bune chiar dacă s-ar putea să ni se plătească (cu) rău. Un proverb spune: „Fă bine și așteptă rău" și așa se întâmplă de cele mai multe ori. Totuși, pentru a face lucruri bune e nevoie de sacrificiu, o voință de fier și, cel mai important, să nu ne intereseze ceea ce pierdem făcând un bine oricărui om.

Ciprian ne demonstrează prin această carte că omul are nevoie de Dumnezeu în tot ceea ce face și, fără El, simte că-i lipsește ceva important. El vede sfințenia ca un lucru foarte necesar însa nu și imposibil de realizat. Fiecare poate ajunge sfânt dacă respecta cuvântul lui Dumnezeu, calcă pragul casei Salem își îndrumă aproapele pe calea cea bună și își propune zilnic sa fie din ce în ce mai bun, adică să se autodepășească.

Nimeni nu spune că viața este ușoară, însă pentru a o face mai frumoasă trebuie să trăim în armonie cu aproapele, să respectăm natura să credem și să ne rugam lui Dumnezeu, fără de care suntem pierduți.

Ție, cititorule, aș vrea să-ți dau urmatorul sfat: Cere ajutorul Creatorului în orice moment al vieții și multumește pentru ceea ce ai prin rugăciune, credință, dreptate și smerenie. Dă și altora din puținul tău și vei vedea că o să te inunde o stare de bucurie și satisfacție interioară.

Sper că timpul nu a fost pierdut și ai învățat ceva de aici.

Cu drag, Adriana Alina Ciumau

P.S. Vezi la subsol emisiunile radio. În ele s-a dat lectură din această carte!!!