luni, 1 august 2011

„Vreau, se poate, voi reusi!” - recenzie

Aceasta carte a fost scrisa sub forma unui jurnal, cuprinzând date calendaristice și prin asta cred că autorul vrea sa ne dezvăluie sinceritatea sa absolută, fără a „siropa-o" cu lucruri inutile sau ireale, cu scopul de a spori valoarea operei sale. Totuși, acest lucru mi se pare perfect normal având în vedere scopul acestei lecturi și anume acela de a-L urma pe Creatorul Nostru, pășind astfel pe calea mântuirii. Autorul ne îndeamnă să fim buni, milostivi, să ne iertam și ajutăm semenii și să-i îndreptăm pe calea lui Dumnezeu, însă, din păcate, numai „cine are cunoștinte multe și e înțelept iartă multe". Asta ține însă și de ce întelege fiecare prin „a ierta". Pentru mine să iert pe cineva înseamnă să trec cu vederea răul pe care mi l-a făcut și să-i acord o nouă șansă omului respectiv. Mulți spun că i-au iertat pe cei care le-au făcut rău, însă nu pot uita nedreptatea care le-a fost făcută. În această grupă de oameni, cred, se află și Einstein care ne spune aceasta: „Iartă pe cel care ți-a greșit, dar nu uita cum îl cheamă". Totuși, a ierta (nu) presupune și a uita răul? Asta vă las pe dumneavoastră să hotărâți.

Revenind la cartea noastră, am spicuit câteva sfaturi pe care autorul le transmite în mod direct cititorului: „Oricât de zdrobită îți va fi viața, zâmbește!", „Speranța este un bun medicament în toate", „Du crucea ta lumeasca mereu cu deosebit curaj!", „Vrei să câștigi un război, începe prin a vrea să-l câștigi!", „Învăț pentru mâine, ca pe viitor să fiu mai pregătit" etc.

În numele autorul, însă doar pentru tine, găsește răspunsul la aceste întrebări în inima ta: „De ce oamenii știu să mulțumească și pentru lucruri rele (droguri, băutura etc.) și câteodată doar pentru ele?", „Ce convingeri ai tu?", „Casa mea adevărată e Cerul! Asta e și definiția ta?", „Tu în jurul cui îți rotești viața?".

Sper că ți-am stârnit interesul și te-ai hotărât să începi lectura acestei cărți, însă înainte de toate vreau să-ți mai spun un lucru: „Iubește pe cei ce te iubesc, iubește pe cei care te urăsc, iartă și iubește fiindcă pentru aceasta exiști!"

Cu drag, Alina