sâmbătă, 12 noiembrie 2011

Cuvântul sculptează!

12 Noiembrie – Se moare aşa cum se trăieşte

Socrate se pregătea să bea otrava, împlinind sentinţa care îl condamnase la moarte. În acel moment, unul dintre discipolii săi îi oferi o mantie luxoasă şi bogată pentru ca să se acopere cu această ocazie atât de solemnă şi tragică.

-«Nu!» – reluă cu afecţiune Socrate. «Aduceţi-mi-o pe aceea pe care am purtat-o întotdeauna pe umerii mei. Dacă mi-a folosit ca să trăiesc onest, îmi va folosi şi ca să mor cu demnitate.»

Socrate a murit aşa cum a trăit: cu demnitate. Aici se află măreţia sa. Ceea ce i-a folosit pentru a trăi, i-a folosit pentru a muri. Normal este să mori aşa cum ai trăit. A ne gândi că în momentul morţii ne vom schimba şi că vom acţiona în mod diferit de cum am trăit este iluzoriu.

Ceea ce nu este de folos în ceasul morţii, cu atât mai puţin este de folos în timpul vieţii. Cum aş vrea să fiu în ceasul morţii mele? Aş vrea să fiu aşa cum trăiesc acum? Aceasta este lumina care trebuie să-mi călăuzească astăzi viaţa.

Sursa: A vorbi cu Isus de pe www.pastoratie.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu