În urma rezultatelor a reieșit că termenii asociați cu oamenii, de la pronume precum „tu" sau „eu", persoane apropiate ca „bunica” sau „mama” și până la jucători din Cupa Mondială de Fotbal, ca „Zlatan” sau „Drogba”, au apărut mai frecvent în articolele care conțineau și cuvântul „fericire”. Pe de altă parte, însă, termenii care desemnau sume de bani, precum „milioane” sau „miliarde”, nume de gadgeturi populare ca „iPhone” sau chiar numele unor brand-uri ca „Google” sau „Windows” au apărut foarte puțin sau chiar deloc alături de „fericire”.
„Sugerăm că rezultatele noastre reflectă o teorie colectivă a fericirii, adică o imagine comună sau un acord între membrii unei comunități despre ceea ce îi face pe oameni fericiți - oamenii, nu lucrurile", punctează oamenii de știință.
Unul dintre cercetători, Danilo Garcia, specialist în psihologie la Centrul de Etică, Justiție și Sănătate Mintală de la Academia Sahlgrenska, a declarat că „acest lucru nu înseamnă că lucrurile materiale te fac nefericit, doar că nu par să vină în același context ca și cuvântul 'fericire'", citează Eurek Alert.