joi, 8 mai 2014

Când modernul se împrietenește cu classicul



De curând, ca jurnalist, am avut ocazia să particip la o conferință de presă la care a participat marele compozitor Johann Sebastian Bach și Zoli TÓTH, fondatorul şi liderul trupei SISTEM, care a pregătit un concert cu totul special în ţara noastră. A luat muzica stimabilului Bach, i-a adăugat percuţie la puterea n, câteva proiecţii 3D, vioară şi violoncel şi tot ce-a învăţat el în ShowBiz, iar pe toate le-a pus într-o singură reprezentaţie.Așadar, mi-a venit și mie rândul (iată intervenția mea):

Eu: Domnule Bach, cum a-ți reacționat și cum vi s-a părut inițiativa domului Zoli?
D-nul Bach: Nu știu de unde i-a venit ideea, dar nu m-a bucurat prea mult de aceea iată-mă venit tocmai din Erfurt unde se află mormântul meu pentru acestă conferință. În ultima vreme prea mulți au preluat muzica mea și și-au făcut de cap cu ea. Iar eu, ce câștig?
Eu: Cum răspundeți la asta domnule Zoli?
D-nul Zoli: Am tot respectul față de muzica domnului Bach și cred că ea poate fi readusă în actualitate tocmai prin aceste demers. Cu toată stima și prețuirea pe care v-o port (și se întoarce spre d-nul Bach), muzica dumneavoastră și-a pierdut astăzi din rezonanță din cauza noilor genuri care par mai atractive. De aceea vî cer să nu înțelegeți greșit inițiativa mea și să înțelegeți că este chiar o campanie de a vă promova. Poate că la vremea dumneavoastră erați foarte apreciat, dar timpurile s-au schimbat. Ați dori să fiți uitat?
D-nul Bach: Cred că atâta apreciere merit și eu pentru efortul pe care l-am făcut în secolul XVII. Dar astăzi oamenii nu mai ascultă muzica mea?
D-nul Zoli: Din păcate a-ți căzut într-un con de umbră unde sunteți admirat doar de melomanii adevărați. Și pentru că eu mă număr printre ei, am decis să ieșim la lumină și să vă readucem în atenție.
Oare am greșit?
D-nul Bach: Nu, nu! Cred că eu am fost informat greșit.
Vecinul meu de cavou este nou și a auzit zvonuri prin lume așa că mi-a vovestit ce și cum, dar se pare că nu era bine informat. Eu cred că puteți continua munca începută. Vă mulțumesc și vă felicit domnule Zoli!
D-nul Zoli: Mă simt onorat maestre. Aș dori să vă rog, ca după conferință, să aveți amabilitatea și să îmi spuneți câteva lucrușoare despre opera dumneavoastră. Am câteva lacune ce sper ca dumneavoastră să le lămuriți. Apoi, cine știe, poate veți veni cu noi pe scenă...
D-nul Bach: Voi fi bucuros să îți fac cunoscute cunoștințele mele, dar în ceea ce ține de scenă... poate altă dată, când oamenii nu vor fi atât de speriați... de mine („să nu mă mai asculte”, am adăugat eu)!

http://www.tikabasamuzik.com/wp-content/uploads/2013/05/johann-sebastian-bach-4e33e4b36a6fe.jpg



Turneul național Bach in ShowBiz” - Johann Sebastian BACH reinventat în cel mai ritmat spectacol multimedia
Program turneu:

30 aprilie – Ploieşti – Filarmonica Paul Constantinescu, ora 19.00
4 mai – Craiova – Filarmonica Oltenia, ora 19.00
5 mai – Timişoara – Filarmonica Banatul, ora 19.00
9 mai – Oradea – Filarmonica de Stat, ora 19.00
10 mai – Satu Mare – Filarmonica Dinu Lipatti, ora 19.00
11 mai – Cluj-Napoca – Colegiul Academic, ora 19.00
16 mai – Piteşti – Casa de Cultură a Sindicatelor,  ora 19.00
23 mai – Braşov – Sala Patria, ora 19.00
24 mai – Târgu Mureş – Palatul Culturii, ora 19.00
25 mai – Sibiu – Sala Thalia, ora 19.00
26 mai – Deva – Teatrul de Artă, ora 19.00
5 iunie – Bucureşti – Sala Radio, ora 19.00

Vezi și