Atunci când va deveni un produs de masă, 
„esențialmente va înarma publicul cu tehnologie" capabilă să schimbe 
fundamental modul în care funcționează societatea, aprecia CEO-ul și 
fondatorul unei companii specializate în software pentru un tip de 
gadget care este deocamdată exclusivist. Însă, cât de curând, nu va mai 
fi.
Publicul cunoaște deja, în mare, 
caracteristicile tehnice esențiale ale unor gadgeturi precum Google 
Glasses. Deși mulți au reținut probabil mai ușor prețul lor: 1.500 de 
dolari perechea. Scump? De două ori mai ieftini decât ochelarii MetaPro,
 potrivit Gigaom.
Ce
 se știe mai puțin și se discută în cercuri specializate este impactul 
pe care popularizarea unor astfel de instrumente l-ar putea avea în 
viața de zi cu zi. Care ar putea fi consecințele utilizării unui gadget 
cu realitate augmentată pentru viața publică, pentru intimitatea 
personală sau pentru relațiile noastre. Cum va arăta lumea în care 
companiile și autoritățile publice vor avea acces la o cantitate de 
informație, în timp real, mult mai mare decât oricând până acum, se 
întreabă jurnaliști cei de la cNet.
Deja unele restaurante și 
baruri au anunțat că nu permit accesul persoanelor cu ochelari Google, 
pentru a nu-i deranja pe cei care se simt incomodați de prezența unei 
camere video în local. Însă, notează cNet, chestiunea fotografiilor 
făcute pe furiș este una la periferia consecințelor negative pe care le 
poate avea introducerea pe piața largă a ochelarilor cu realitate 
augmentată.
Probabil cea mai temută opțiune a acestor 
ochelari este aplicația pentru recunoaștere facială, care, asociată 
acestui tip de ochelari, ar permite identificarea în timp real a 
persoanelor de pe stradă, prin asocierea imaginii lor cu identitatea 
disponibilă pe internet (de exemplu, cu ajutorul contului Facebook). 
Includerea aplicației de identificare facială ar putea fi deranjantă din
 numeroase puncte de vedere, nu doar prin prisma posibilelor abuzuri din
 partea guvernelor, ci, probabil, și a unui bombardament cu publicitate 
personalizată, în timp ce mergem pe stradă.
„Intenționat 
nu am făcut publică tehnologia de recunoaștere facială", a declarat, în 
cadrul aceluiași eveniment, Brian Mullins, CEO și fondatorul Companiei 
Daqri. „Dar zarurile au fost aruncate", a mai spus Mullins.
Zarurile
 au fost aruncate și e greu de spus cine va număra punctele. Ce e însă 
cert, și specialiștii au recunoscut în unanimitate, este că inovația 
tehnologică va trebui dublată de inovații în modul în care giganții tech
 tratează responsabilitatea socială.
