sâmbătă, 1 martie 2014

Următorul pas? Filme 3D în 360 de grade!

Americanii de la Condition Zero lucrează la primul film 3D în 360 de grade pentru posesorii ochelarilor pentru realitate virtuală 3D Oculus Rift.
zero-point-oculus-vr-1
Apariția primului TV trebuie să fi fost un șoc pentru părinții sau bunicii noștri, iar eu am prins momentul de trecere de la imaginea alb-negru la cea în culori. Poate nu la fel de tare m-a impresionat momentul în care am văzut primul film 3D, deși imersiunea aproape totală pe care am simțit-o scufundându-mă virtual în adâncul unui ocean va rămâne la loc sigur în dosarul meu de amintiri. La fel de memorabilă este și prima întâlnire cu prima pereche de ochelari virtuali care m-a „plantat” direct într-un joc video.
Acum, odată cu apariția unor ochelari VR performanți, precum Oculus Rift, se deschide și oportunitatea vizualizării unor filme 3D, dar nu ca și când te-ai uita la un ecran, ca la cinema, ci intrând direct în miezul acțiunii. Imaginează-ți că într-un film ai putea să întorci capul și să vezi tot decorul, nu numai o scenă care se desfășoară în fața ta. Exact la un astfel de film s-au gândit cei de la Condițion One cu a lor producție Zero Point. Din păcate, filmul nu este unul artistic, ci doar un documentar, dar este cu atât mai spectaculos cu cât acesta conține scene de la antrenamentele simulate de Departamentul de Apărare al SUA, din laboratoarele de cercetare de la Universitatea Stanford și întâlniri cu dezvoltatori și hackeri, toate având o simgură temă, cea a realității virtuale și a posibilelor utilități ale acesteia.
Filmul va fi lansat anul acesta, dar există deja posibilitatea de a vedea o avancronică a documentarului pe site-ul Reelhouse. Puteți schimba perspectiva de vizualizare mișcând pur și simplu mouse-ul în orice direcție. Ce-i drept, acesta nu este vizibil în 360 de grade și în 180 de grade, ca și când ai vedea totul pe un ecran curbat.