luni, 24 februarie 2014

Top 5 cele mai frumoase scrisori de dragoste

letter Pentru că de Valentine's Day v-am răsfățat cu un top al celor mai cunoscute cupluri de scriitori, n-am vrut să uit nici sărbătoarea de Dragobete și v-am pregătit un Top 5 cele mai frumoase scrisori de dragoste.
Epistole semnate de scriitori celebri către iubitele lor, norocoasele ființe care au avut prilejul să le vadă talentul pus în slujba sentimentelor.
1 Mihai Eminescu – Veronica Micle – un asemenea top nu-i poate ocoli pe îndrăgostiții emblematici ai literaturii române. Istoricii au scotocit prin toate cotloanele pentru a scoate la iveală documentele rămase în urma lor.
„Ieri am primit ultima ta scrisoare şi alaltăieri penultima. Iartă-mi gelozia şi explic-o prin depărtarea în care suntem unul de altul şi prin dispoziţia posomorâtă în care am rămas fără tine. De aceea, mi se şi urăşte o casă de unde plec dimineaţa şi nu vin decât spre seară pe la 6,7 obosit şi fără dispoziţie de lucru sau de citiri.”, Eminescu către Veronica.
2 Emil Cioran - Friedgard Thoma - la 70 de ani, filosoful se îndrăgostește de o tânără care avea jumătate din vârsta lui. În februarie 1981, Friedgard Thoma, pe atunci în vârstă de 35 de ani, mamă a unui copil şi doctorandă în filosofie, îi scrie pentru prima dată lui Emil Cioran, atrasă fiind de scrierile lui. Între cei doi s-a născut o profundă legătură intelectuală, materializată printr-o corespondenţă purtată între anii 1981 şi 1991.
„De când am fost izgonit din Paradis, m-am gândit în fiecare secundă la dumneavoastră şi nu mă pot gândi la nimic altceva. Aş vrea acum să zbor în Patagonia departe, departe de Dumneavoastră, la polul opus. Cu o oră în urmă am găsit cuvântul pe care l-am căutat zadarnic ieri sau azi: Leprosul, asta înseamnă să nu mai fiu cu dumneavoastră, să nu vă mai aud suspinele...”, Cioran către Friedgard Thoma.
3 Calistrat Hogaş – domnişoara P.V. - scriitorul s-a născut într-o familie de preoți cu mulți copii, la rândul său devenind o figură serioasă și capul unei familii numeroase. Cu toate acestea el a iubit în secret o tânără plecată al București. Legătura a fost făcută publică de către ultimul copil al lui Hogaș, Sidonia Hogaş. Din scrisori reiese că amanta lui Hogaş era cu mulţi ani mai tânără decât el, bărbatul adresându-i-se cu „Draga tatii”, „Puişoru’ tatei”, „Mititica tatei”.
„Mie n-ai voit să-mi scrii; am simţit în suflet o zguduire care semăna a începutul nebuniei; şi că nu mi-am pierdut minţile mă mir şi acum când îţi scriu... mă aflu încă teafăr, dar cu deznădejdea şi cu amarul în suflet”., Calistrat Hogaș către domnişoara P.V.
4 Lucian Blaga - Cornelia Brediceanu - ea era fiica renumitului politician lugojean Coriolan Brediceanu. Se cunoșteau din vremea când erau colegi de clasă la Liceul „Andrei Şaguna” din Braşov. Dar adevărata întâlnire s-a petrecut la Viena, unde Lucian Blaga era student la Facultatea de Filosofie şi Biologie, iar Cornelia era studentă la Facultatea de Medicină.
,,Dacă tu eşti a mea, dacă tu îţi dăruieşti eul tău-mie, atunci şi eu o să-ţi dăruiesc ţie şi tuturor celorlalţi lucruri frumoase, unice în felul lor… Altfel, crede-mă, aş închide buzele şi aş tăcea viaţa întreagă, căci nu ar putea vorbi cineva, dacă te-a pierdut. Aş tăcea retras în mine, şi nimeni n-ar şti după moartea mea, că am trăit. Un singur izvor am pentru tot ceea ce fac: Tu!”, Lucian Blaga către Cornelia
5 Radu Stanca - Dorina Ghibu - regizorul, dramaturgul, poetul şi eseistul român născut la Sebeş, îi scria soţiei sale, actriţa Dorina Ghibu, scrisori de dragoste foarte emoţionante atât înainte de căsătorie, cât şi după. Unele au fost publicate într-un număr al revistei clujene Apostrof.
„Sunt tot numai aşteptare, numai dor de tine. Un singur gând, o singură râvnă: aceea de a fi, din nou, aproape de tine, aproape de îmbrăţişarea ta, de apa vie a buzelor tale – mereu dorindu-te, mereu setos de frumuseţea ta fără asemănare.”, Radu Stanca către soția sa.
Sursa
Foto